Témacsoportok

A 2025-ös témacsoportok még nem elérhetőek!

(Kedvcsinálónak lásd a 2024-es témacsoportokat alább.)

A témacsoport egy másfél órás szemináriumszerű esemény, melyre minden nap azonos időben kerül sor. Párhuzamosan több témacsoport is zajlik különböző termekben, ezekre a helyszínen kell feliratkozni. Egy témacsoport általában legalább két napon ismétlődik. A témacsoport során a témacsoport vezetője bemutat egy témát, melyet a csoporttal közösen megvitatnak. A témacsoport adott esetben lehet gyakorlati (pl. művészetterápia) jellegű is.

Témacsoport feltöltése

Ha témacsoportot szeretnél hozni, akkor az alábbi gombra kattintva tudod feltölteni annak leírását (magyarul és angolul). A szervezők fenntartják a jogot, hogy témacsoportod elfogadják vagy elvessék. Tervezett témacsoportodról egyeztess a szervezőkkel!

Témacsoportok beosztása és leírása

A témacsoportok egységesen 15:00-kor kezdődnek és 16:30-ig tartanak.

Bánátiné Tóth Ágnes: KERT és FALAK

Témacsoportom ötlete azon éveim élményeiből született, melyekben életem második felére készültem.

A cím és a mögötte rejlő gondolat Paulo Coelho brazil író ’Brida’ című könyvéből származik. Coelho azt írja, hogy az életben minden ember két alap-attitűd valamelyikét veszi fel: ÉPÍT vagy KERTET GONDOZ. Az építő hosszú ideig, fáradságos munkával építi épületének falait, de amikor felépíti, befejezi a ténykedést és azután ott él a falai között bezárva. A kertész, aki ültet és gondoz, megtanul megbirkózni az időjárás viszontagságaival, megtanul folyamatosan gondoskodni, és megtanul megújulni is, hiszen a kert nagy része rendszeresen lepusztul. A kertész élete folyamatos kihívás és kaland. Ez a metafora nagyon megihletett, amikor a 2011-es pécsi találkozóra készültem, nem sokkal azután, hogy 9 hónapra elhagytam itthoni biztonságos falaimat, és Angliában végeztem olyan munkát, amihez se azelőtt se azóta nem volt közöm. Az angliai kalandom óta rendszeresen megvizsgálom a válaszaimat a következő kérdésekre:

  • Igaza van-e Coelhonak, hogy egy ember az élete során, vagy csak ÉPÍT, vagy csak ÜLTET és KERTet gondoz? Nem lehetséges, hogy mindkettőt csinálja attól függően, hogy életének éppen milyen szakaszában van?
    Vannak-e, s ha igen, mik a FALAIM?
  • Ha tudom, hogy mik a FALAIM, ki tudok lépni közülük legalább néha-néha, hogy valami újat tanuljak?
  • Van-e KERTEM, s ha van, mit nevelek benne? Jó kertész vagyok?
  • Szeretem a munkámat?
  • Főszereplője vagyok az életemnek, vagy mások életét élem?

Jó érzéssel írom le, hogy a 2011-es CCC óta a ’Kert és Falak’ témacsoport hagyománnyá vált. A találkozók heteiben egyszer vagy kétszer, az angolóráimon jól bevált technikával, váltott párokkal megbeszéljük az ’ITT és MOST’-ban született válaszainkat a feltett kérdésekre, majd egy szép zöld spirál alakú kertben és egy rajzolt falon vizuálisan is megjelenítjük azokat. Beszéljünk a válaszokról az idén nyáron is, azokkal, akik ott voltak korábban – akár egyszer, akár többször -, és szeretettel várok minden új érdeklődőt!!!

Létszámhatár: NINCS

Bánátiné Tóth Ágnes:

Angoltanár, személyközpontú tanácsadó, encounter-csoport facilitátor és jógaoktató vagyok. 2009-ben a szegedi CCC-n lettem encounter-rajongó, de történetem a személyközpontúságban 1991-ben kezdődött, amikor óriási szerencsémre, friss orosz-történelem szakos ELTE diplomámmal, amikor az orosz nyelv megszűnt kötelező tantárgy lenni, és az orosz tanároknak át kellett képződniük, egy alternatív, személyközpontú angoltanár-képző rendszerbe kerültem, melyet Simonfalvi László, a ’Valakivé válni’ Rogers könyv magyar fordítója, angoltanár és tanárképző tréner épített fel. Abban a közegben lett belőlem először tanár, majd tanárképző tréner, és mindkét minőségben rengeteget csoportoztam. Abban a közegben ismertem meg a jógaoktatómat, akivel nagyon jó barátok lettünk, akivel oly sok párhuzamot fedeztünk fel a személyközpontúság és a jógafilozófia alapelvei, gondolatai és értékei között, és akinek köszönhetően 2000 óta napi rendszerességgel gyakorlom, és 2006 óta oktatom is a ’Jóga a Mindennapi Életben’ (JMÉ) rendszert.

2009-ben Simonfalvi László hívta fel a figyelmemet a CCC-re, ő mutatta az utat életem első encounter eseményéhez, amikor még el sem tudtam képzelni, milyen lehet egy encounter csoport, milyen lehet az a személyközpontú közeg, ami nem az angol tanulásról vagy tanításról szól.

A szegedi találkozó életem egyik legfontosabb fordulópontja volt, megmutatta milyen irányba induljak, és hogy merre tartsak életem második felében. Azóta elvégeztem a személyközpontú tanácsadói képzést, és az encounterezés, úgy, mint a jógagyakorlás, életem szerves része lett. Több mint 3000 órát töltöttem kisebb-nagyobb, facilitált és kinevezett facilitátor nélküli csoportokban, résztvevőként és facilitátorként, Magyarországon és külföldön is.

Személyközpontú családüzemeltetés – a gyerek mint személy

Melyek a gyerekekkel való együttélés célravezető gyakorlatai? Van cél? Mi a cél – mik a célok?

Következetesség és rugalmasság.

Az elvárhatón innen és túl.

Alkotó családdiverzitás – min múlik, hogy hol, kivel, mi működik?

A témacsoportra néhány, a témához kapcsolódó rövid írásommal készülök, gondolatébresztőnek.

Még nincs végleges választásom, de például ilyeneket:

https://blog.holist.hu/apro-gyozelem-small-victory/
https://blog.holist.hu/a-gyerekeink-tanitanak-minket-our-children-are-teaching-us/
https://blog.holist.hu/amit-nem-szoktak-mondani-what-they-dont-usually-tell-you/

Ezek, meg más dolgok is megtalálhatóak a honlapomon (www.holist.hu).

Létszámhatár: NINCS

Fuchs Brúnó

8 gyerekem van: a szülői minőség erőteljes meghatározója az életemnek. Végzettségemet és attitűdömet tekintve filozófus, szenvedélyemet tekintve leginkább talán dalnok, zenész, playback-zenész vagyok, de írogatok meg rajzolgatok és festegetek is. Angol-magyar kétnyelvű vagyok.

Érzelemfókuszu szinjátszócsoport

Bemelegitő gyakorlatok, hanggyakorlatok, majd a pár kiválasztása sorshuzassal. Improvizacios gyakorlatok érzelmekre fókuszalva párban. A resztvevők egy egy érzelmet (öröm bánat, harag, felelem undor, irigyseg, stb) kiválasztanak, megbeszelnek, majd a helyszínt , az időt, a konfliktust kiválasztják, a jelenetnek címet adnak. Minden jelenetet megbeszélés követ az érzelmekre fókuszálva. Nincs ítelkezes.

Létszámhatár: 12 fő

Lábán Katalin

Lábán Katalin Mária személyközpontú tanácsadó színész rendező

Hogyan ismerjük fel és hassunk a csoportdinamikai folyamatokra, hogy azok konstruktívak legyenek?

A csoportdinamika meghatározza az egyének viselkedését a csoportban és fordítva, vagyis az egyének hozzák létre az adott csoportdinamikát. Ha nem vagyunk ennek tudatában, hogy mi zajlik a csoportban, milyen csoportdinamikai folyamatok határozzák meg az egyének viselkedését, akkor nem tudunk hatni rá és megváltoztatni. Sajnos vannak csoportok, teamek, ahol destruktív, vagy megrekedt folyamatok vannak, amelyek nem segítik elő az együttműködést, az egyén fejlődését, nem történik semmi a csoportban, vagy kifejezetten kártékonyak, és ezért nagyon fájdalmasak a csoport egy, néhány tagjának, de akár az egész csoportnak is. Sajnos több ilyen csoportban voltam, ahol a vezetők nem voltak a vezetés, facilitálás csúcsán, azonban ezért nem lehet csak a vezetőket okolni, mert a csoportdinamikáért minden tag felelős. Ezt önmagában a csoportvezető nem tudja megoldani.

Arra hívlak ebbe a témacsoportba, hogy néhány csoportdinamikai modell segítségével, ami hazánkban elég ismeretlen, ezeket bemutatom, (Lewin – Schattenhofer “inga” modellje, Schindler szerepdinamikai modellje és Amann csoportdinamikai tér vagy mező modellje) KÖZÖSEN FELFEDEZZÜK, hogy mi történik a te kiscsoportodban.

A kiscsoportodban lévő csoportdinamikai jelenség felismerése segíthet téged abban, hogy jobban tudjál hatni a csoportdinamikai folyamatok befolyásolására, hogy az együttműködés és fejlődés irányába vigye el a csoportot.

Létszámhatár: NINCS

Snír Péter

Végzettségem szerint szociális munkás és katolikus teológus vagyok. ezen kívül számos alkalmazott pszichológiai módszert sajátítottam el, amelyek jellegük szerint csoportoasak.

25 éve foglalkozok csoportokkal, csoportok fejlesztésével, azon belül az egyének csoporton belüli viselkedésének a fejlesztésével, ahol a fókuszomban a csoportdinamika van, ami nem más mint  az egyének csoporton belüli kölcsönhatása. Ez azt jelenti, hogy hogyan lehet olyan csoportdinamikai folyamatot, “légkört” létrehozni, hogy mindenki a legjobban tudjon fejlődni.

Fessünk együtt!

Ezúttal ecset nélkül.

A témacsoport célja, hogy fessünk, esetleg beszélgessünk róla. Nem kell ‘tudni’ rajzolni, festeni, sőt mi is leginkább elfelejteni szeretnék HOGYAN kell, hogy valami érdekesebb (meg)történhessen.

Szívesen vennénk, ha adománnyal beszállnátok az anyagköltségbe.

Létszámhatár: 8 fő

Bredár Bora és Hámori Péter:

Bredár Bora vagyok, frissen diplomázott festőművész. 6-7 éve járok encounterre, a csoportok alatt mindig rajzolok és festek is. És azt tapasztalom, hogy a csoportfolymatok mélysége jó lehetőséget teremt érdekes, fontos tartalmak előhozására, meglátására az alkotás által. Ezt az élményt szeretném veletek is megosztani.

Hámori Péter: Érdekelnek a folyamatok, a kép, és általában az élet. Azt tapasztaltam, hogy a képekkel való foglalkozás közben máshogyan látom a dolgokat – ez segít változni. Borával ilyesmi élményeket szeretnénk megosztani, festeni.

Hogyan tudjuk a jelen történéseit tudatosabban észlelni és megfogalmazni?

Évek óta foglalkoztat az, hogy az encounter csoportokban, amikor a jelenben átélt érzéseinkről, viszonyulásainkról beszélünk, mennyire tudunk valóban tudatosan az „itt és most” -ban maradni, és mennyire kalandozunk el a múltba vagy éppen a jövőbe?

Egy olyan kreatív teret szeretnék neked is biztosítani, ahol megfogalmazhatod a jelenben átélt érzéseidet és utána ezt az érzést rajzban, mozdulatban, fotóban vagy hangok segítségével ki is fejezheted.

Szeretnénk a CCC szervezőivel egy pályázatot is kiírni. A célunk az, hogy még tudatosabban tudjuk a jelenben átélt érzéseinket megfigyelni és megjeleníteni. Várhatóan az év végén szervezünk egy kiállítást azokból a műalkotásokból, amelyeket a résztvevők elküldenek nekünk.

Létszámhatár: 15 fő

Kiss György Ádám:

Kiképző pszichodráma vezetőként, szupervizorként, és egy playback színház játékmestereként segítek egyéneknek, csoportoknak és közösségeknek. 2014 óta minden alkalommal átéltem a CCC-ken a szabad gondolkodás, a szabad beszéd és a szabad cselekvés felszabadító erejét. Ez alatt a 10 év alatt számomra a jelennel való találkozás vált különösen fontossá. Az foglalkoztat leginkább, hogy valójában mire is van szükségünk ahhoz, hogy a kis – és nagycsoportokon és a workshopokon a jelenidejűséggel tudjunk összekapcsolódni és azokat az elsődleges érzéseinket, vágyainkat és kétségeinket tudjuk megfogalmazni, amelyek valóban a jelenben születnek.